Fordom: “Telefonsalg er ren held”

Vivo Insights

Vivo Sales i praksis – her får du indblik i det, vi arbejder med hver uge.

Fordom: “Telefonsalg er ren held”

Forkert. Nej. No. Nein. Non.

Telefonsalg handler om forberedelse og forståelse. Det sidste er særligt vigtigt. Vi vil gerne tale med alle, men vi forsøger kun at tale med dem, som er relevante.

Hos Vivo bruger vi meget tid på at kvalificere emner, så held forsvinder ud af ligningen (eller delvist i hvert fald).

Vi forsøger altså kun at ringe til nogen, som har brug for produktet eller løsningen. Her arbejder vi med tre forskellige niveauer, hvor det bedste split er en tredjedel til hvert niveau:

  1. Ukvalificerede emner: Vi ved ikke, om de er et godt match.
  2. Ikke-salgbare emner: De kunne måske godt købe, men vi har ikke den rette løsning lige nu.
  3. Det gode match: Her skaber vi værdi for begge parter.

Det kræver tid og tålmodighed, men det er alle forberedelserne værd.

Så … er telefonsalg bare held? Nej, det er en fordom og en myte. Det er i virkeligheden nok nærmere det modsatte.

Læs også

2560 1707 Vivo Sales