Vivo Insights
Vivo Sales i praksis – her får du indblik i det, vi arbejder med hver uge.
Fordom: “Du SKAL bare sælge ALT til ALLE”
Nej, nej og nej.
Det er en gammel forestilling, at telemarketing handler om at ramme så mange som muligt. Men det virker ikke. Ikke for kunderne. Og slet ikke for sælgeren.
Hos Vivo tror vi ikke på “bare ring ud”-mentaliteten. Vi tror på relevans.
På at kende sit produkt. På at forstå målgruppen. Og på at matche mennesker med løsninger, der giver mening.
Vi forsøger kun at ringe til nogen, som har brug for produktet eller løsningen. Vi arbejder med tre niveauer, hvor det bedste split er en tredjedel til hvert niveau:
1. Ukvalificerede emner: Vi ved ikke, om de er et godt match.
2. Ikke-salgbare emner: De kunne måske godt købe, men vi kommer ikke med den rette løsning lige nu. Vi kunne måske tvinge et salg igennem, men det gør vi selvfølgelig ikke.
3. Det gode match: Det er her, vi skaber værdi for begge parter. Kunden i røret er et godt match og kan fx spare penge eller få en bedre løsning. Det er hér, den gode og ægte samtale finder sted.
Vi træner ikke vores medarbejdere i at lukke for enhver pris. Vi træner dem i at åbne de rigtige døre.
… vi finder selv ud 😂
Læs også
En bold, et bord og en tradition
Det skulle jo ske på et tidspunkt. Vi er nemlig vokset og vækstet. Mere end 35 ansatte fordelt på to kontorer.
Telefonsælger? Er det ikke lidt … gammeldags?
Lovgivningen for salg via telefon er ligetil. Hos Vivo følger vi (selvfølgelig) lovgivningen. Men selvom vi følger reglerne, kan det være,
En helt almindelig torsdag hos Vivo
Det skulle jo ske på et tidspunkt. Vi er nemlig vokset og vækstet. Mere end 35 ansatte fordelt på to kontorer.
Hvad skal du være, når du bliver stor?
Det spørgsmål fik vi allesammen som børn. Brandmand. Astronaut. Pokémon-træner. Svaret måtte gerne være lidt vildt. Lidt drømmende.
“Du SKAL bare sælge ALT til ALLE”
Nej, nej og nej. Det er en gammel forestilling, at telemarketing handler om at ramme så mange som muligt.
Første (officielle) ledermøde
Det skulle jo ske på et tidspunkt. Vi er nemlig vokset og vækstet. Mere end 35 ansatte fordelt på to kontorer.
Ny afdelingschef i Silkeborg
Velkommen til Jon Sohne Dybdal, vores nye afdelingschef i Silkeborg 🙌 Et af de nyeste skud på stammen, og hold nu vimmer … det bliver godt.
3 hurtige
Lovgivningen for salg via telefon er ligetil. Hos Vivo følger vi (selvfølgelig) lovgivningen. Men selvom vi følger reglerne, kan det være,
“Alle kan blive telefonsælger”
Tjoo … måske. Men alligevel nok ikke. For der er forskel på at blive noget og bare at prøve det af.
Viden er kun noget værd, hvis den bliver brugt
Hos Vivo tror vi på, at læring og udvikling ikke er noget, man liiiige skal klare ved siden af arbejdet.