Vivo Insights
Vivo Sales i praksis – her får du indblik i det, vi arbejder med hver uge.
“Bliver folk sure, når vi ringer til dem?”
Det er et af de første spørgsmål, vi får, når vi ansætter nye telefonsælgere.
Det er et spørgsmål, som fylder meget. Måske af flere årsager. Den største er nok, at hvis man som ny telefonsælger skal ringe til nogen, som bliver … sure, fordi de bliver ringet op, er det begyndelsen på en svær, svær samtale.
Så, hvorfor gør vi det lettere for begge parter? Udover at tilbyde træning og oplæring til alle vores folk, forsøger vi at kvalificere vores opkald. Vi forsøger kun at ringe til nogen, som har brug for produktet eller løsningen.
Vi arbejder med tre niveauer, hvor det bedste split er en ⅓ til hvert niveau.
1 Ukvalificerede emner: Vi ved ikke, om de er et godt match.
2 Ikke-salgbare emner: De kunne måske godt købe, men vi kommer ikke med den rette løsning lige nu. Vi kunne måske tvinge et salg igennem, men det gør vi selvfølgelig ikke.
3 Det gode match: Det er her, vi skaber værdi for begge parter. Kunden i røret er et godt match og kan fx spare penge eller få en bedre løsning. Det er hér, at den gode og ægte samtale finder sted.
Der er nemlig forskel på at ringe rundt og prøve at sælge alt til alle – og på at tage ansvar for, hvem vi ringer til, og hvorfor. Vi skal passe på vores egne og værne om vores principper. Når vi gør det, gør vi det godt.
Telemarketing handler om at tage de fremsynede briller på. Kortsigtet pistolsalg … ja, det må du lede længe efter hos Vivo ♥️
Læs også
Hvad skal du være, når du bliver stor?
Det spørgsmål fik vi allesammen som børn. Brandmand. Astronaut. Pokémon-træner. Svaret måtte gerne være lidt vildt. Lidt drømmende.
“Du SKAL bare sælge ALT til ALLE”
Nej, nej og nej. Det er en gammel forestilling, at telemarketing handler om at ramme så mange som muligt.
Første (officielle) ledermøde
Det skulle jo ske på et tidspunkt. Vi er nemlig vokset og vækstet. Mere end 35 ansatte fordelt på to kontorer.
Ny afdelingschef i Silkeborg
Velkommen til Jon Sohne Dybdal, vores nye afdelingschef i Silkeborg 🙌 Et af de nyeste skud på stammen, og hold nu vimmer … det bliver godt.
3 hurtige
Lovgivningen for salg via telefon er ligetil. Hos Vivo følger vi (selvfølgelig) lovgivningen. Men selvom vi følger reglerne, kan det være,
“Alle kan blive telefonsælger”
Tjoo … måske. Men alligevel nok ikke. For der er forskel på at blive noget og bare at prøve det af.
Viden er kun noget værd, hvis den bliver brugt
Hos Vivo tror vi på, at læring og udvikling ikke er noget, man liiiige skal klare ved siden af arbejdet.
Vores lille, gule hjælper – Birdie
Uden mad og frisk luft duer telefonsælgerne ikke 😅 Det kan godt være, at vi siger det med et smil, men … vi mener det seriøst.
Fordom: “Telefonsalg er ren held”
Forkert. Nej. No. Nein. Non. Telefonsalg handler om forberedelse og forståelse. Det sidste er særligt vigtigt.
7 medarbejdere er bestået i Positiv Psykologi på VBA
Syv glade og mega seje kolleger har i dag bestået Positiv Psykologi på VBA – fem med 12 som karakter.