“Bliver folk sure, når vi ringer til dem?”

Vivo Insights

Vivo Sales i praksis – her får du indblik i det, vi arbejder med hver uge.

“Bliver folk sure, når vi ringer til dem?”

Det er et af de første spørgsmål, vi får, når vi ansætter nye telefonsælgere.

Det er et spørgsmål, som fylder meget. Måske af flere årsager. Den største er nok, at hvis man som ny telefonsælger skal ringe til nogen, som bliver … sure, fordi de bliver ringet op, er det begyndelsen på en svær, svær samtale.

Så, hvorfor gør vi det lettere for begge parter? Udover at tilbyde træning og oplæring til alle vores folk, forsøger vi at kvalificere vores opkald. Vi forsøger kun at ringe til nogen, som har brug for produktet eller løsningen.

Vi arbejder med tre niveauer, hvor det bedste split er en ⅓ til hvert niveau.

1 Ukvalificerede emner: Vi ved ikke, om de er et godt match.

2 Ikke-salgbare emner: De kunne måske godt købe, men vi kommer ikke med den rette løsning lige nu. Vi kunne måske tvinge et salg igennem, men det gør vi selvfølgelig ikke.

3 Det gode match: Det er her, vi skaber værdi for begge parter. Kunden i røret er et godt match og kan fx spare penge eller få en bedre løsning. Det er hér, at den gode og ægte samtale finder sted.

Der er nemlig forskel på at ringe rundt og prøve at sælge alt til alle – og på at tage ansvar for, hvem vi ringer til, og hvorfor. Vi skal passe på vores egne og værne om vores principper. Når vi gør det, gør vi det godt.

Telemarketing handler om at tage de fremsynede briller på. Kortsigtet pistolsalg … ja, det må du lede længe efter hos Vivo ♥️

Læs også

1800 1200 Vivo Sales